torsdag 27 september 2012

Vilken jeans-grej!

Idag har varit en bra dag. Började med att träna ett pass imorse, körde styrka i form av frivändning, knäböj fram, halva knäböj och ett gäng bålövningar. Avslutade passet tillsammans med Freja och efter en dusch for vi in till stan där Freja skulle köpa jeans och vi skulle äta lunch.

Freja hittade fina jeans på Levis-butiken och jag var med som smakråd. Butiken hade 20% idag så hon skulle passa på att köpa ett par då. Jag ska dela en hemlis till er bloggläsare, jag kan inte minnas att jag NÅGONSIN köpt jeans på en "jeansaffär", har fått ångest av bara tanken att den största storleken inte ska passa och att det blir att gå därifrån med svansen mellan benen.
 Freja började redan när hon provade jeans att påpeka att jeansen där var jäääättesköna och att det är så bra passform, hon tyckte jag skulle kolla om det inte fanns någon storlek jag kunde prova, men jag tyckte inte det var så stor idé. 
När hon skulle betala sen så frågade jag på skoj hur stora storlekar de har och det största var 34 eller 36 beroende på modell, sa att jag säkert har nått sånt men att det nog skulle va gränsfall. Expediten såg på mig och frågade om jag ville testa, och med lite pepp från Freja så tänkte jag att jag kunde göra det. När expediten tog fram W32 till mig skrattade jag lite och sa att det blir nog lite litet det, men det hela slutade med att jag gick hem därifrån med ett par nya jeans i W31 och ett leende på läpparna. 
Jeansen satt som ett smäck och var grymt sköna. Jag har nu köpt RIKTIGA jeans (har köpt skitjeans med dålig passform och jeanstights förut) och faktiskt fått hjälp av en expedit istället för att smyga iväg med största storleken i affären och insett att den sitter dåligt/är för trång, vilken vinst!
Kanske är svårt att förstå för er, men för mig var detta en stor grej och jag blev jätteglad att det fanns jeans som passar mig :) Nu är målet att känna mig ännu bekvämare i min kropp och unna sig ett par jeans till senare i höst! Tack Freja för att du fick mig att våga tro på mig själv i jeansvärlden ;) 

Efter hela jeansgrejen blev det sushi-lunch följt av kaffe med vår vän Filip. När jag kom hem stod lite pyssel, plugg och ett stort gottit mellis i form av bananpannkakan jag tipsade om för ett tag sen. Detta blev uppladdning inför kvällens pass som bestod av ett spinningpass på KMTI med träningskamraten Maria.

Vilken dag!

Allt du behöver för ett supermumma supermellis innan  hård träning!

Paragraferna haglar tätt i plugget!

Kvällis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar