lördag 29 september 2012

Snabbmat på lördag

Startade lördagen med sovmorgon, steg upp efter nio och hade då sovit i nio timmar, najs! Tog en lördagsfrukost framför tv:n och segade lite mer än vanligt innan jag och Nick gick till hallen för träning. 

På träningen idag så körde jag kula, lite drillar och även stillastående stötar med 4kg-kulan. Blev nytt pers med nya tekniken, då jag gör en riktig reverse(=benskifte) och står kvar i ringen - får filma detta någon dag så att ni icke-friidrottare förstår vad jag menar. Efter kulan blev det blandade hopp på blå mattan, som är lång matta som lämpar sig väldigt bra för hopp. 
Avslutade passet med en bålcirkel där jag körde 6 övningar (två mage, två sida, två rygg) 20 repetitioner per övning, 3 varv - lagom genomkörare att avsluta passet med då magen började kurra av hunger. 


En av bålövningarna:
viktskivan ska gå som i en stor cirkel och möta knät för att vända och gå till andra knät.

Detta behövdes till mig minicirkel
 När man kommer hem efter ett pass som är lite senare än vanligt är det snabbmat som gäller, idag bestod snabbmaten av en wok grundad på kyckling. Kan bjuda på den simpla och snabba receptet, perfekt för lata eller stressiga dagar:

Du behöver:
Kokosolja (att steka i)
1 kycklingfilé
Wokgrönsaker (min favorit är Findus Classic Wok)
1/2 burk kokosmjölk
Santa Maria-kryddmix Chicken Thai Wok
1 vitlöksklyfta
Curry
Cayennepeppar
Sweet Chili-krydda

Stek kyckling och wok i kokosolja, häll sedan på kryddor efter behag plus kokosmjölk - låt puttra några minuter och du har nu en underbar wok att förtära - Grattis! 
Om du vill ha mer kolhydrater kan du såklart servera med ris eller nudlar :)





Kanske blir "riktig" snabbmat ikväll i form av pizza, men bara kanske :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar