tisdag 11 september 2012

Pirogmakeri


Denna förmiddag har spenderats med att göra piroger, kan va bra att ha i frysen och använda som snabbmat vid behov. Denna vecka ska ja försöka passa på att fylla upp med matlådor och så eftersom hårdträningen börjar nästa vecka.

Pirogerna blev dock lite jobbiga att göra, har bara gjort de med mamma förut och när degen krånglade och jag ville be om råd var det extra jobbigt att inte kunna ringa henne och fråga. Även fast jag helst vill kasta alla piroger åt pipan så bestämde jag mig för att ta mig samman och slutföra pirogerna i hopp om att mamma sitter någonstans och ser på. Nu är iaf frysen fylld med "mammas" piroger och eftersom jag känner mig snäll idag delar jag med mig av receptet :)

(Jag modifierade dock receptet med att byta ut en del av vetemjölet, tog ca 1/4 vetemjöl, 2/4 dinkelmjöl och 1/4 dinkelmjöl fullkorn)




True!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar