måndag 17 september 2012

Skeptisk och nöjd!

Nedsjunken i soffan efter dagens bravader måste jag nu berätta något konstigt. Surfade tidigare idag runt på bloggar och hittade denna där jag såg recept på olika pannkakstyper, längst ner hittar jag detta: mosa en banan med 3 ägg och stek. Jag var ju bara tvungen att testa och föreställde mig bananomelett vilket låter mysko! Det var dags för mellis och jag hade funderat på hur jag skulle ladda upp inför kvällsträningen, eftersom den blev senare än vanligt var jag rädd att bli hungrig under passet. Vispade ihop 1 banan med 3 ägg med hjälp av en gaffel, stekte dessa pannkakor (blev 2 st lite tjockare) i kokosolja för att få i mig lite nyttigt fett. 

Väl färdigstekt lade jag på upptinade hallon med en skvätt flytande honung i (sött är ju tyvärr gott). Och OJ så gott det blev , vet inte om det var för att förväntningarna inte var jättehöga men ändå, väldigt värt mellanmål (av större art) eller lunch (av lättare art). Att steka i kokosoljan gjorde mycket eftersom jag älskar banan och kokos tillsammans, och förvånastvärt var att det smakade mer pannkaka än omelett, det trodde jag inte.



Gott och nyttigt fett till stekning, bakning, matlagning

Skeptiskt stekte jag dessa

På med bär o honung, vips ner i magen, mums!
Efter det ljuvliga mellanmålen åkte jag till jobbet, och sen direkt till träningen. Körde ett underbart pass innehållande frivändningar, knäböj, enbensböj, utfallssteg och en bålcirkel som avslut - träningsvärken kommer imorgon som ett brev på posten men oj så underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar