tisdag 25 september 2012

Jag är bra!

JAG ÄR BRA! Så de så!

En ny träningsvecka har börjat och jag har kört 3 pass än så länge. Gårdagen bjöd på kuldrillar, ben och bål och det var skönt att dra igång med en ny vecka. Idag tränade jag ett kortare pass imorse och nu på eftermiddagen körde jag kuldrillar, överkroppsstyrka och backintervaller. Precis, BACKINTERVALLER, något man alltid drar sig för, jag hade nervöspirr i magen hela eftermiddagen men nu hade jag bestämt mig och då fanns det ingen återvändo! Inget "jag cyklar lite istället" eller "jag gör det imorgon" - utan NU ska jag kötta! Jag vill göra allt för att orka mer, bli starkare och bättre som idrottare och sådana små vinster som när man byter ut pirrig i magen innan mot ett brett framtvingat leende i tomatfejset efter intervallerna är en vinst för mig! Serien såg ut såhär: 15 lopp, körde 3x5st , gåvila nedför backen och serievila på 2 min, vet inte hur lång backen är men tog runt 30 sekunder de 3 loppen jag kollade tiden på.

Första backintervallerna för hösten är jobbiga, helt klart! Men oj så nöjd jag är med prestationen och det tänker jag vara även om du tycker jag är fånig, så de så :)


(En liten parentes är att Niklas eller Nicke eller Nick har skaffat blogg som projektarbete så kika gärna in hos han så blir han glad Niklas blogg )

P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar