onsdag 26 september 2012

Kuldrillar?

Fick en fråga i skolan i förmiddags, en klasskamrat undrade vad som menades med kuldrillar eftersom jag ofta skriver att jag gör det på träningen. Förklarade för henne att det är delar i en stöt man övar in för att sedan kunna sätta ihop till en helhet, till exempel nu så övar jag avslutet i stöten. Jättekul att hon frågade och bra för mig att få en tankeställare att förklara lite bättre här på bloggen eftersom inte alla är friidrottare. Om någon annan undrar något om träningen mm så lämna en kommentar så ska jag försöka svara på det :) 

Här kommer ett litet klipp från träningspasset i måndags, på denna film övar jag utstöten vilket är det vi haft fokus på förra veckan och denna vecka. Jag har även gjort en övning som kallas half turn där man har lite mera fart in i utstöten. (ska försöka ordna film på det med)


Hade tänkt få med denna film i gårdagens inlägg men det krånglade lite då. Nu har jag lagt upp min första film (denna) på min youtube-kanal där det förhoppningsvis kommer fler saker framöver :) Tyvärr är det mycket dötid innan själva stöten eftersom jag var själv på passet och måste sätta igång kameran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar