fredag 28 september 2012

Banan, igen?!

Som idrottare är ju banan ett återkommande mellis. I perioder tröttnar jag lite på att äta banan som det är och försöker ibland variera lite som till exempel genom de uppmärksammade bananpannkakorna. Fick fin respons från en klasskamrat som testat bananpannkakor och tyckte det var goda och sa att fler tips var välkomna - kul med lite respons från er läsare/vänner :)

Idag bjöd bananen på en annan smakupplevelse då jag grundade mellisskålen med keso, på med lite kanel, skivad banan och toppa med lite kokosflingor - genast blev banen mycket godare och jag får något att stå mig på inför träningen som jag ska kila iväg till alldeles strax. Har tidigare bara blandat banan och keso men fick idén att lite kokos och kanel säkert skulle pigga upp, och det gjorde det!


För ett gott och mättande mellanmål/frukost:
100g keso
1 banan
lite kanel
lite kokosflingor
(uppskattningsvis drygt 200kcal)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar