onsdag 5 september 2012

Kettlebells

Precis hemkommen från livets första Kettlebells-pass, kul att prova något nytt under vilan som ja nämnde i föregående inlägg. 
Började med att fråga om hjälp för att få vikter som skulle passa bra, nämnde då att jag kör ganska mycket styrka i övrigt så han gav mig några som såg tyngre och större ut än de andras... Många övningar man gjorde under passet kände jag igen från min "vanliga" träning, det var övningar som påminde om bland annat knäböj, ryck och frivändning. Passet var uppbyggt i block om 3 övningar x 3 varv med varierande antal reps, bra upplägg och bra intruktör (Stabbe).  Sammanfattningsvis var passet roligt, svettigt och tiden (45min) flög förbi ganska snabbt.

Pirr i magen på väg till passet.

Svettigt efterår!
Nu blir det sen lunch i form av pasta och tonfiskgratäng, mums! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar