tisdag 16 oktober 2012

Vila är ett vapen

"Kom ihåg att vila är ett vapen" skriver Paolo Roberto på Twitter titt som tätt, vilket jag håller med om helt och fullt som elitidrottare. Jag har alltid 1 dags helvila från träning varje vecka - söndagar!
Vila för mig är också sömn, och jag tycker även sömnen är ett vapen, för mig är sömn viktigt för att må bra och känna mig pigg och stark under mina träningspass. Jag tror många underskattar sömn och tycker det känns dumt att sova bort livet.. Men jag sover hellre mer och mår bättre och är högpresterande under mina vakna timmar. Självklart är sömnen väldigt individuell och för mig är 8-9 timmar lagom för bästa resultat :) Hur mycket sömn behöver du för att må bra? Något att fundera över.

Hur har träningen gått idag då? Jo finfint! Efter träningen stannade jag i hallen och lyssnade på liten föreläsning om kommunikation och PR, hur man ska förhålla sig till media. Var intressant att lyssnar på!

Men nu ska jag sova! Snark och godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar