onsdag 3 oktober 2012

Coleslaw

Efter förmiddagens träningspass bestämde jag mig för att slänga ihop en coleslaw - eller kålsallad och du föredrar det. Såklart tänkte jag dela med mig av receptet som jag fått av min syster Jenny, här får ni min variant av det hela:

Du behöver:
10 dl strimlad vitkål (var drygt ett halvt huvud för mig)
4 rivna morötter
ca. 1 1/2 dl turkisk yoghurt (du kan välja creme fraiche)
1/2 dl lätt majonäs
2-3 tsk senap
salt, peppar och vitlökspulver

Blanda ihop allt i en bunke och voila - du har en coleslaw!

Lade min sallad i en bunke i kylen, perfekt tillbehör till en kycklingfilé eller en köttbit! Även gott att äta som det är vid mellanmål. Ni som känner mig vet att jag älskar kletiga sallader ;)

Vitkål och morötter

I med kletet och blanda!

Jag tycker om att planera mina måltider eftersom det håller mig borta från snabba och dåliga matlösningar, har man tex en sån här sallad så kan man förbereda en kycklingfilé och så har man en snabb och bra måltid :)

Detta ska jag göra nu, förbereda min kyckling inför kvällen samtidigt som jag förbereder lunchen som jag ska ta och äta nu. Lunchen blir fiskgryta (som jag gjorde för ett tag sen och lade i frysen) med fullkornspasta och sallad . mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar