torsdag 25 oktober 2012

Just idag vill jag bli stark!

Har fortfarande inte kommit in i duschen efter förmiddagens styrkepass, börjar bli dags nu... Dagens första pass bestod av frivändningar, knäböj fram, halva knäböj och good mornings (ryggövning). Blev ett tufft pass, precis som alla andra pass med tior i knäböj. Frivändningarna går si och så just nu, jag tycker tekniken är svår när jag lyfter lite tyngre, jag har styrkan att "fuska upp" stången men målet är att tekniken ska vara bra så där har jag att jobba med! Tekniken i knäböjen däremot har gått framåt, har tidigare haft svårt för bottenläget då man sitter djupt på huk med rumpan nära golvet och samtidigt ska ha bra hållning - ja du hör ju hur det låter.. För tillfället kompenserar jag de djupa knäböjen med att köra halva knäböj då jag endast går lite djupare än på översta bilden nedan, detta för att försöka få upp styrkan i benen. 





På väg hem passade jag på att njuta av höstsolen som verkade ha hittat fram, nästan så att jag hade vant mig vid regn varje dag! Nu består eftermiddagen av fix och trix här hemma för att senare i eftermiddag/kväll dra iväg på pass nr 2 då jag ska köra bålstryka och backintervaller!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar