torsdag 4 oktober 2012

Vardagen: träning, mat och vänner

Träningsuppladdning:
Vaniljyoghurt+keso med hemmagjord musli
Lingongrova med kaviar och kokt ägg
Kaffe
 Startade dagen på bästa sätt, en härlig frukost framför nyheterna följt av ett träningspass. På förmiddagen idag tränade jag frivändning, knäböj fram, halva knäböj och massa bålövningar. Träningen gick bra och jag börjar känna att styrkan kommer tillbaka och kroppen visar resultat på senaste två och en halv veckorna med uppbyggnadsträning.

Träffade två klassisar idag på bussen och de var lite nyfikna på hur det funkar att träna kulstötning, tänkte jag kunde försöka förklara lite kort om någon mer funderar på hur träningen ser ut:
 Jag har en tränare som hjälper mig med träningsprogram (upplägg kommer vi överens om tillsammans), tränaren är med på alla pass då jag tränar kula och även på övrig träning när han har möjlighet. Vi är 8 stycken kastare i vår grupp (kula, diskus och slägga) och vår tränare vill vara med på allas teknikpass då det är viktigast att han finns på plats. Min "övriga träning" som jag säger är styrka av olika slag, hopp och uthållighetsträning. Styrkan består av träning med skivstång (frivändning, knäböj av olika slag och bänkpress av olika slag), övrig styrka för axlar med hantlar och mycket bålträning med styrka för mage/rygg. Uthålligheten kan se ut på olika sätt, löpning, intervaller, spinning mm. Flera av dessa "övrig träning"-pass kör jag själv eftersom jag har lagt in förmiddagspass då min tränare inte jobbar men annars tränar jag samtidigt som Niklas (även sambo och pojkvän) och övriga i gruppen + tränare. Det jag gillar med friidrott är just det individuella - hur man gör ALLT för sitt eget resultat, det finns ingen utom du själv som står i vägen och man lägger upp allt utifrån sig själv!

Det va massvis om min träning det! Efter dagens första pass som jag körde själv så åkte jag in till stan för att luncha med J & K, long time no see - va jättekul att hänga en stund med dom!

Kvällen bjöd på ett spinningpass på KMTI, när jag kom hem väntade middagen klar då jag förberedde innan jag åkte iväg. En del har roligt åt att jag är en sån planerare, men jag gillar det :) Snart ska jag äta en kanelbulle när det är kanelbullens dag och allt, köpte en varsin till mig och Nick som vi snart ska smaska i oss, gott!

Dagens middag:
Stekt kyckling, avokado, coleslaw och sallad med fetaost

 Gjorde även Oktobers goda gärning idag, köpte Rosa bandet när jag var i stan. Tror jag köpt varje år sedan min mamma fick bröstcancer för 10 (?) år sedan. Det har blivit något symboliskt över det, även om jag inte får tillbaka min mamma kanske jag kan vara med att bidra till att andras mammor, systrar och vänner får blir friska och leva!

Rosa bandet ger mig hopp om en bättre framtid,
just nu sitter det på mitt träningsprogram på kylskåpet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar