tisdag 9 oktober 2012

Lite självpepp till oss alla!

Idag har varit en bra träningsdag, känslan av att känna sig start är alltid underbar!

Träningsdagen startade med ett pass bestående av lite häckgång och en bålcirkel, fick även sällskap halva cirkeln av Erica från en annan grupp, kul med sällskap och pepp längst vägen. Efter passet blev det bakning av massa bröd som ni såg i föregående inlägg.

Eftermiddagspasset startade med kula, första passet med Anton sen han kommit hem från semestern. Kände mig lite pirrig innan, tänk om jag gjort massa dumma fel medan han va borta och skulle behöva börja om på nytt? Gick relativt smärtfritt iaf, var några smådetaljer men kunde korrigera dessa ganska bra under passet. Sedan var det dags för några styrkeövningar för överkropp, och jag kände mig stark idag - älskar den härliga känslan!

Men försök att behålla den härliga känslan skulle jag ge mig ut på en joggingtur, jag föredrar att springa intervaller egentligen eftersom det blir mindre monotont och tråkigt att att jogga i ett och samma tempo. Kom på att inte joggat "länge" sedan i våras eftersom jag haft tävlingssäsong nyss och valt intervaller och spinning som uthållighetsträning senaste veckorna. Med klump i magen och tanke på att klara 2 varv på 2,5km gav jag mig ut. Joggade i lugn och sansat tempo med fokus på att orka länge, det slutade med att jag klarade mig runt 5 km med många backar på drygt 37 minuter. Skratta om ni vill - men för mig är det en bra tid att snitta strax över 7 min/km när jag joggar såpass länge.

Det är ett av mina mål framöver, att vara stolt över mina prestationer och inte tänka på hur snabbt/långt/bra någon annan gör sina övningar. JAG är JAG och bästa jämförelsen för mig är mig själv. Känslan efteråt är så skön och istället för att jämföra med alla som skulle gjort det bättre jämför jag med de som inte tar sig ut alls - shit va bra jag är!

MEN, till er som inte tar er ut - GÖR DET! Känslan efter ett riktigt bra träningspass är sååå värd. Jag mår bättre, äter bättre och sover bättre när jag tränar - jämfört med när jag vilar. DET kallar jag VÄRT!

2 kommentarer:

  1. Instämmer till 110 procent. Finns ingen skönare känsla!! Duktig du är btw!! Ses på fredag, kram!!/Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får ta o träna tillsammans någon dag tycker jag! Vore jättekul. Ja vi ses på fredag, kramar

      Radera