måndag 8 oktober 2012

Träning är som medicin för välmående!

En ny vecka har nu börjat och jag gjorde en rivstart! Gick upp vid sjutiden för en förmiddag i skolan, runt ett kom jag till hallen och var redo för träning. 

Idag tränade jag kula/kuldrillar, det känns som jag gått framåt mycket under de tre veckor jag tränat efter vilan och det känns jätteroligt och lovande inför kommande säsong. Efter kulan var det dags för frivändning och ben. Benen får kämpa rejält på måndagar då jag först har 10:or i knäböj följt av enbensböj och utfallssteg, inte på jättetunga vikter men med väldigt kort vila - känns som om det inte skulle spela någon roll om jag hade mycket vikt eller inte, att det skulle vara lika mycket mjölksyra i vilket fall. Fokusen på dessa benövningar är tekniken, och tekniken i knäböj har verkligen gått framåt ! I djupa knäböj (som jag kallar för knäböj) sitter man helt nere på huk med rumpan så nära marken som möjligt, men utan att böja fram överkroppen vilket kräver en del rörlighet som jag tidigare inte haft. Att träna är det bästa som finns, både för kropp och själ :)

Efter en kort stund med jobb kom jag hem och lagade ihop en smarrig chili con carne som jag åt med massa gott till, sallad, fetaost, avokado och coleslaw - smakade dödsskönt i kistan! Har även gjort "dag 1" av brödbaket Hälsobröd a la Marcus då man ska lägga en del saker i blöt kvällen innan man gör brödet, detta innebär att jag lagt torkad aprikos, russin, vetekross, rågkross, dinkelflingor och linfrön i 7 dl kokande vatten så det ska svälla till sig under bakduk till imorgon. Receptet och resultatet dyker såklart upp här för er som vill baka gott och nyttigt bröd hemma!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar