onsdag 10 oktober 2012

Pers på pers på pers!

Ännu en dag till ända! Träningen idag gick väldigt bra, slog personligt rekord i både bakåtkast och övningen halfturn. Bakåtkast är en övning där man står på kulplankan med ryggen vänd i kastriktningen, därifrån böjer du benen och trycker dig med hjälp av benen snett uppåt-bakåt (där en matta ligger och "fångar" dig) och kulan slungas iväg ut i kastsektorn. Denna övning gör jag med 3 olika vikter på kulan, 5 kg, 4 kg och 3 kg, slog personligt rekord med 5:an och 4:an men 3:ans rekord missade jag med 5 ynka cm - så det ryker nästa vecka! Även kulan går framåt och jag känner en helt annan säkerhet i ringen än jag någonsin gjort med rotation, och detta uppnått på endast 3 ½ vecka! :D  Jag har dock inte stött något med full ansats, utan endast dessa "halva" stötar.

Samtalade med min syster i telefonen idag, hon var glad att hon var mammaledig eftersom hon ansåg att det var ett heltidsjobb att följa både min och Niklas blogg - men på ett bra sätt , haha!


Att ändra tänket kring mat och se maten som en vän till framgång istället
som en fiende kommer  make some real progress tror jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar