måndag 1 oktober 2012

Full dag!

Har haft en ganska fullproppad måndag! Jag brukar planera mina dagar med så lite stress som möjligt och hitta stunder av lugn och ro men dagar som idag funkar det inte jättebra. Dagen startade vid sju-tiden imorse och följdes av att jag var i skolan till halv tre, förbi autoexperten på väg hem, vara hemma en timme (min njuta och ta det lugnt tid idag), iväg till jobbet två timmar och sen träna ikväll. Detta är ingen idealiskt dag men överlevde och gjorde ett bra träningspass - works for me!

På träningen idag så var det kula och benstyrka. Kulan går förvånansvärt fort framåt, även om det varit lite tuffa veckor då coach varit sjuk plus att han nu är utomlands på semester. Jag och Nicke hjälper varandra istället men eftersom jag tränade senare än honom idag fick jag klara mig själv och det gick ju det också. Gjorde mina första stötar i kula med övningen halfturn (som ska jag kommer visa film på i veckan) idag och det kändes lite ovant men gick ändå helt okej. Benstyrkan bestod av knäböj, enbensböj och utfallssteg - räcker att nämna att det blev pump i benen..

När jag kom hem runt halv nio hade min favorit-Nick stekt lövbiff till mig, trött som jag va åt jag lövbiffen med vitlökssmör utan någon sallad eller tillbehör... Men det var mums i alla fall :)

Imorgon ska jag till Filipstad och lämna in bilen på reparation några timmar (igen!), under tiden ska jag passa på att klippa mig och luncha med ev. syrran och/eller pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar