torsdag 18 oktober 2012

Fejkad glass och intervaller!

Idag har varit en ganska lugnt dag på sätt o vis, även om den bara sprang iväg. Började dagen med ett träningspass, jag stötte kula och körde ben och bålstyrka. Kulan går helt klart framåt och jag har utvecklats mycket från träningsstarten i höst, både i teknik och min egen känsla. 

Under dagen så passade jag på att slänga ihop en plåt hemmagjord musli, en liten tvist av ett recept jag fått av Sofie som hon i sin tur fått av Maja = ett riktigt friidrottarrecept!

Jag gjorde musli på detta vis: 
Havregryn, rågflingor, solrosfrön, linfrön, hasselnötter, mandlar och några valnötter på en plåt. Lägg på en klick kokosolja, på med kanel och kardemumma och ringla lite honung över. In i ugnen på 200 grader, efter bara en minut kan du ta ut och röra om eftersom klicken med kokosolja då smält och är rinnig som vanlig olja. In med plåten igen till blandningen fått fin färg :) 

Titta vilken fin musli! 
 Till mellanmål idag blev det riktigt lyxigt, jag laddade upp inför backintervallerna som studande och gjorde det på bästa sätt med "Chunky monkey-glass" som är en nyttig variant av vanlig glass!

Gör så här:
Ta 1-2 frysta(!) bananer, hackade valnötter och mörk choklad efter smak och tycke och blanda detta till lagom konsistens. Kan vara lite hårt att göra för hand men det går om man vill! O se vilken
Mumsigt mellis som serverades med kaffe!
 Efter denna underbara uppladdning var det dags för backintervaller med Jossan (slägga) och Maria (diskus), tre kastare gav sig ut i spåret och stannade vid starten av en backe, 12 backlopp låg framför oss och oj så bra det gick! Riktigt kul att köra tillsammans och skönt att både jaga och att bli jagad! Skön pepp och ja bara ville förbi Jossan i sista intervallen men fick se mig besegrad med någon meter - för JA, ALLT är en tävling ;) Leriga blev vi i alla fall, det är väl det som är beviset på ett grispass?

Lera var ordet!
Fina tights!
Sköönt pass! Nu - trött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar