torsdag 29 november 2012

Börshaj nästa?

Idag har jag varit på Swedbanks kontor i Karlstad hela dagen för dag 2 i utbildningen vi friidrottselever vid Karlstads elitidrottsuniversitet blivit erbjudna. Kommer ni ihåg att jag nämnde träff 1 för ca en månad sen? Idag har vi lyssnat på och pratat om flera olika områden så som avtalsjuridik, kapital förvaltning, familjejuridik och folksam försäkringar. Det jag fastnade mest på var just kapital förvaltning då vi pratade massa om sparande av olika typer så som fonder och aktier. Har tidigare varit nyfiken på aktier och skulle vilja lära mig mer om det så kändes extra intressant! Fick dessutom en tävling med oss hem (att de vågar dela ut tävlingar "på skoj" till elitidrottare) som går ut på att välja ut 3 bolag vi tror kommer gå bra och 3 bolag vi tror kommer gå dåligt mellan 10 dec-28 feb. Vad är vinsten? Jo fonder såklart :)

Efter denna heldag åkte jag till hallen och skulle äntligen få köra dagens pass och rensa systemet lite. Igår fick jag tillbaka känning i knät när jag körde hopp så blev lättad när det inte var några problem att jogga idag. Dock stod jag med långnäsa när jag skulle drilla lite och knät gjorde ont direkt. Dagens pass som skulle bestå av drillar, frivändningar, knäböj, knäböj fram och good morning blev utbytt mot stötstyrka sittandes på knä, 40 min cykel och stretch.... Smart men trist! Gjorde inget ansträngande för knät idag vilket är A och O för att bli helt bra igen.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar