söndag 25 november 2012

Sockerfria och kalorisnåla chokladbollar!

Lade under gårdagen ut en bild på Instagram så jag gjort sockerfria och kalorisnåla chokladbollar och det var några som ville ha receptet så här kommer det:

Du behöver:
1,5 dl fiberhavregryn
2-3 msk kakao
2 msk stevia strö 
2-3 msk starkt kaffe
50-100 g kvarg/kesella beroende på vilken konsistens du vill ha - testa dig fram!
kokos till rullning

Gör så här: Blanda torra ingredienserna. I med kaffe och rör runt. Till sist i med kvarg/kesella och gör till en chokladbollssmet. 
Detta recept är inspirerat av ett recept jag funnit HÄR , gå gärna in och kika på Lisas blogg!
Detta är perfekt för dig som vill undvika fika/godis och vill ha något nyttigare till kaffekoppen :) Du slipper både massa fett och socker..
Färdiga bollar!

I helgen har jag varit i Filipstad hos familjen, bjöd på dessa bollar och de tyckte de var helt okej/goda Alla  tyckte det utom min bror som slängde i sig en boll med förhoppning om att det smakade precis som en vanlig chokladboll med socker och margarin, han blev besviken och sa usch! Men smaken är som baken och ni kan ju alltid testa vad ni tycker :) 

Angående min känning i knät jag nämnde i fredags så sa farbror doktorn att det inte var någon fara, men om det inte går över tyckte han jag skulle gå till sjukgymnasten och få övningar för knät. Håller tummarna för att det bara är lite överansträngt så jag slipper mer problem med detta. 

I eftermiddag/kväll har jag varit sjukt trött och sliten i kroppen, HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det inte är nån sjukdomsskit på väg i kroppen!!! Ber i ett desperat försök till en gud som antagligen inte finns!!

2 kommentarer: