fredag 23 november 2012

Rubrik saknad

Fick en rubrik av coach som jag skulle använda i detta inlägg, jag glömde den på väg hem från träningen.. Var nog något med att världen skulle gå under? Har nämligen en liten känning i ena knät och det är höstens första bakslag eller vad man ska kalla det. Fick detta igår när jag körde knäböj, kände det inför sista setet så smarta jag hoppade över sista setet för att inte göra känningen till något allvarligt. Första träningsmomentet som jag hoppat över på hela hösten, ett set i knäböj...

Men nu till gladare läsning (eller kanske inte för konkurrenterna?) och tillbaka till gårdagens lyftpass, persade än en gång i både frivändning och knäböjen! Undrar hur länge man kan persa, persa, persa hela tiden varje vecka, är verkligen inne i ett flow där ingenting känns omöjligt.
I frivändningarna lyder nya perset 3x92,5kg (alltså tre lyft på 92,5kg), mitt pers på en repetition är "bara" 95 kg så det lär ryka ganska snart. Testade 4 gånger på 100 kg och drömmen om tresiffrigt i frivändning var inte långt borta från att bli sann, snart så....
I knäböjen hamnade nya persen på 6x105 och 4x112,5 medan nya perset i knäböj fram ( där man har stången fram istället för bak) lyder 4x87,5. Det som känns bäst i knäböjen nu är att jag faktiskt kan köra heldjupa och att jag fått upp rörligheten såpass.
Träningen slutade som sagt med lite känning i vänster knä som jag ska ta och kolla upp redan idag hos läkaren som brukar hjälpa oss friidrottare med skador. Lämnar inget åt slumpen just nu!

Dagens förmiddagspass blev kaststyrka i form av stående stötar på knä (för att inte göra något onödigt med knät) och sen bål och cykling. Nu ska jag dra på musik och göra ett städryck här hemma innan det blir att dra till skolan en sväng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar