tisdag 20 november 2012

Hård träning ger stark kropp?

Även om hösten varit tung och fylld av hård träning kan jag inte släppa känslan av att jag rider på en framgångsvåg med nya pers och nya framgångar varje vecka. Att fortsätta hålla mig frisk, skadefri och köra på är det huvudsakliga målet och jag blir pirrig i magen av tanken vart detta kan komma att sluta. 

Igår startade jag träningsveckan med ett förmiddagspass, kroppen var så otroligt seg under kulpasset och jag sa till coach att det kändes som jag tränat 300 dagar i följd och att vilodagen på söndagen inte hade gjort någon verkan alls. Strax efter avslutat kulpass var det dags för frivändningar, eftersom det är en explosiv övning var inte förväntningarna skyhöga men jag vände passet och drämde till med 3x90kg, har gjort detta vid ett tillfälle tidigare men det var strax innan utesäsongen för 1,5 år sen. Kändes otroligt skönt och drömmen om tresiffrigt är glödhet!
Eftermiddagspasset igår hade lite samma känsla inledningsvis, kändes lite segt och tungt att träna men lyckades dundra till med nya pers även på kvällen, fast denna gång i benövningarna knäböj och knäböj fram. I knäböjen blev det 8x95 6x102,5 och 4x110 medan knäböj fram hamnade på 8x70 6x75 och 4x85. Det som känns bäst med knäböjen just nu är att jag kan göra fulldjupa, något jag haft väldiga problem med och övat på i 4 år. 

Med risk för att bli tjatig, gjorde ett skönt styrkepass idag också efter kulpasset (som gick betydligt bättre än igår) där jag gjorde årsbästa (och kanske pers strikt) i bänk, 8x62,5 6x67,5 och 3x72,5. Bänk är något som har blivit lite akilleshäl, så ska fortsätta jobba upp resultaten och försöka slå mitt pers som är 90kg, gjort med höftpåslag för 4 år sedan, helt okej som 16-åring ;)

Nu ni, har ni fått del av lite styrkeresultat, något jag kanske varit lite snål med. Vet inte huruvida det är intressant eller inte, kommentera gärna!

Nu ska jag försöka resa mig ur soffan, dagens träning avslutades nämligen med 15x60m backe med gåvila, sög lite i benen.......


3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är svinintressant att läsa om din träning! Imponerad att du är så stark! :D /Jennifer

    SvaraRadera