tisdag 15 maj 2012

Möta motstånd

Har nu varit och kört sista passet inför torsdagens tävling. Passet innehöll bänkpress och knäböj på 60-70% av maxvikt med fokus på explosivitet samt omvänd bänk. Eftersom kulan gått lite tungt en period nu har jag även försökt lägga fokus på den mentala biten, det är lätt att gräva ner sig när det går dåligt och då sjunker det istället för att vända.

För två somrar sen(?) fick jag som order/tips av Markus Johansson att läsa boken "Möta motstånd" som jag då fick låna av honom, den har sen dess blivit kvar hos mig (kanske är dags att lämna tillbaka lånet). Bläddrade lite i den idag, har läst den några gånger tidigare och jag tycker den har en del bra funderingar att ta med sig. Eftersom jag även är intresserad av funktionshinder, hur man klarar sig igenom det och hur man lever vidare efter en sådan olycka är det win-win!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar