tisdag 1 maj 2012

Lunchtips!

Tänkte ge ett tips på en riktigt god lunch som är barnsligt lätt att göra. Kycklingsallad med sallad, gurka och paprika, kycklingfile, fetaost och soltorkad tomatsås = mums!

Att avnjuta denna sallad på balkongen är vardagslyx!

Sås-tips!
Jag följer ingen speciell diet för att gå ner i vikt utan försöker äta klokt och sund och hitta goda rätter som jag tycker är nyttiga. Sen tycker jag det är viktigt att få äta gott någon gång ibland (oftast helgen) men problemet förut var att "unna sig" något i stora mängder var alltför vanligt vilket jag kommit ifrån bra nu tycker jag. 

En sak jag också kan tänka tillbaka på är att man vill ha något snabbt och lätt som ofta kunde bli till exempel snabbmat eller snabbmakaroner och färdiga köttbullar. Det finns oerhört mycket god och nyttig mat som är snabblagad, det gäller bara att hitta den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar