lördag 26 januari 2013

Pers är GÖTT!

Idag gjorde jag inomhussäsongens andra tävling. Det var på hemmaplan här i Karlstad och det känns alltid lite konstigt att tävla där man vanligtvis tränar. Hjärnan måste övertalas att det inte är den vardagliga promenaden till hallen utan att det faktiskt är kort promenad till en TÄVLING.. Jag lyckades trots detta hitta ett bra fokus innan tävlingen även om det kom senare än vanligt. 

Serien idag  blev X - 13.22 - 12.79 - 13.80 - 13.46 - 13.49. Är supernöjd med resultatet som var inomhuspers och den nästa längsta tävlingsstöten någonsin! (den längsta stöten är 13.95 med glidteknik)
Jag känner att det finns mycket att jobba på för att stöta längre och att detta bara är början! Eftersom jag bara kört rotationsteknik sen i somras är det skönt att känna att det gått framåt så fort och att jag vet med mig att om jag får fatt på några detaljer i tekniken kommer kulan flyga långt. Det jag var besviken med på dagens tävling var just att jag inte fick på någon riktig träff, det jag gläds något fruktansvärt åt är att kulan ändå flög såpass långt :) 

Känslan på kultävlingen var på topp, min sambo och älskade pojkvän gjorde 15.80 vilket också är inomhus- och rotationspers, Uffen stötte 17.42 och Frida som är mångkampare och tränar kula med Anton gjorde 11.70 vilket också var pers - toppentävling!

Här kommer en film från dagens längsta stöt som förövrigt tydligen var hallrekord i Våxnäshallen: 




Ikväll har vi firat med mat på Mongolian Steakhouse där vi åt buffé och jag slängde ihop en underbar kött och grönsakswok!! Man får lägga på råa saker på en tallrik, ge till kocken och se på medan de steker på maten - underbart.
Kvällen avslutades med kladdkaka och choklad - imorgon är det back to reality!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar