torsdag 24 januari 2013

Lätta lunchpizzan

Idag tränade jag förmiddag och kom hem hungrig som en varg! Var sugen på något gott utöver det vanliga och slog till med en pizzavariant som funkade fint en torsdag som denna. Självklart tänkte jag bjuda på receptet till er läsare.

Till 1 minipizza behövs:
1 torillabröd medium
tacosås
kycklingfile (jag tog 100g)
lite tacokrydda
25 g paprika
0,5 champinjon
0,5 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
 30g riven ost

Gör såhär: Lägg tortillabrödet på en plåt. Smeta på lite tacosås (eller tomatsås). Stek kycklingfilén i små bitar, krydda med lite tacokrydda. Hacka paprika och champinjon. Blanda creme fraichen med vitlöksklyftan. 
Lägg sedan kycklingen, paprika, champinjon på tortillabrödet. Klicka ut creme fraiche-blandningen och strö över riven ost. In i ugn 10 min på 200 grader. Vips, du har en lyxlunch i form av lätta lunchpizzan!

Som några av er kanske vet räknar jag kalorier när jag äter/lagar mat för att ha koll på matintaget. En pizza men mina ingredienser innehåller 435 kcal. Jag åt idag två pizzor för att fylla på kroppen efter träningen, blev då proppmätt! (om du vill ha två pizzor, gör dubbelt recept!)




Nu är kroppen rejäl påfylld och redo för lite läsning innan jag får kaffegäst i form av favorit-Freja! 

På lördag är det dags för tävling. Denna gång sker det på hemmaplan, kl 16.05 på lördag i Våxnäshallen, Karlstad närmare bestämt. Välkommen att heja fram mig och mina träningskompisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar