söndag 20 januari 2013

Börjar få snurr på saken!

Då var säsongsdebuten gjord och det gick finemang! Kulan landade på 13.46 vilket innebär att det är den längsta tävlingsstöten någonsin med rotationsteknik. Mitt personbästa som är gjort med glidteknik är 13.95 och jag känner på mig att rotationsstötarna inom en snar framtid kommer landa bortom det!

Att lära sig rotation har varit som att byta gren för mig. Det har varit spännande och roligt att börja om från början, lära om och lära nytt. Superroligt när då resultaten visar sig redan från första tävlingen.

Som jag nämnde i tidigare inlägg är jag inne i en tung träningsperiod nu så då är det extra roligt att se kulan flyga iväg till "rotationspers". Nu har jag laddat mig med ny energi för en ny vecka med underbar träning! På söndag sker nästa tävling som är på hemmaplan här i Karlstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar