onsdag 16 januari 2013

Nya framgångar och planer

Välplanerade Johanna har nu gjort något halvimpulsivt! Jag har efteranmält mig till helgens tävling i Växjö och gör tävlingsdebut en vecka tidigare än tänkt. Tror det kommer bli awesome tävling med härligt sällskap då jag bilar ner på fredag med några fina vänner :)

Förra veckan började jag med nytt program där repetitionerna blir fler under en månad framöver. Alltså är jag inne i en tung period nu för att träna lite lättare nästa månad då både ISM och IJSM går av stapeln. Ändå startar jag innesäsongen för att komma igång i tävlandet och träna på att tävla!

Träningen går bra och jag har fått en helt annan stabilitet i de fulla stötarna än tidigare, känns roligt att nötande av teknik börjar ge resultat. Om jag jämför med känslan i somras så är det en otrolig skillnad även om det är en låång väg att vandra. När jag bytte till rotation var det framtidstänk gällde och ju tidigare jag bytte desto fler år har jag på mig att lära. Jag känner absolut att jag gjort rätt val och varje dag är en ny utmaning att fortsätta träna fram tekniken!

Bjuder på en film från gårdagens stötpass:


I knäböjen igår körde jag de hemska seten 8 6 4 6 reps i knäböj bak och sedan samma "trappa" i knäböj fram. Något man blir rejält mör i benen av ska ni veta!
Här kommer filmer från 4x120kg i knäböj bak och 4x90kg i knäböj fram:



Det var allt för nu! Dags att ta tag i förberedelser inför morgondagens litteraturseminarium. Sämsta boken jag läst står för innehållet, tackar den underbara basgruppskompisen som lånade ut boken till mig då jag inte köpte den själv. Upplägget har tidigare varit att man redovisar för ett kapitel, men bara för att jag inte hade boken nu så skulle man läsa hela, skräll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar