måndag 10 december 2012

Stark tjej?

Under semesterhelgen i Göteborg lyckades jag dra på mig en liten förkylning och idag blir det vila från träningen. Är ganska bitter men det kunde ha varit värre.. Jag har ingen feber så är nog snart tillbaka i träning om jag känner mig själv rätt. Idag har jag alltså en låååång dag framför mig, så känns dagarna när man inte spenderar flera timmar på träning.

Kan berätta lite mer om helgen i Göteborg istället för tråkigheter kring förkylning. Resan ner på lördag morgon gick förvånansvärt smidigt och SJ levererade faktiskt på så vis som de alltid borde göra. Vi kom ner vi tid för lunch och efter att ha fått lite mat i magen så checkade vi in på hotellet.
Vi vandrade sedan bort till Svenska mässan och Fitnessfestivalen. Det var första gången jag var där så det var faktiskt spännande, fanns en del saker som var intressanta även om jag inte är så mycket för massa kosttillskott och så. Stannade vid en monter och körde korset då jag stod som Jesus på korset med en 4 kg kettlebell i varje hand, gick upp som 2:a på listan för damer med tiden 2 min 8 sekunder (ledaren hade 2.18). Det var lite roligt tyckte jag. Sedan kom vi till en annan monter som man skulle göra samma sak fast med en hink som vägde 5 kg i vardera hand, där hade bästa dam gjort 1.27. Tänkte att jag kunde testa köra även fast jag var så trött i axlarna från montern innan och lyckades stå i 1.38(?) och vann hela damtävlingen. Jag vann kosttillskott så jag hoppade väl inte av lycka för det utan blev snarare glad att jag spöat varenda fitnesstjej som vart med i tävlingen.

Efter fitnessfestivalen var det dags för aktiviteten som jag längtat efter, Jul på Liseberg! Har aldrig varit där så det var extra roligt. Min bror och hans fru var också i Göteborg för att fira 5-årig bröllopsdag och de hade också bokat in Liseberg denna kväll. Vi tog sällskap under kvällen och kan säga att det blev många skratt!!

På söndagen åkte vi med bror & fru hemåt i god tid pga väder och halka. Hann i alla fall med att köpa en gingerbread latte på Starbucks, stört god (och dyr...).

Nu, chill i soffan och skrämma bort alla baciller!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar