torsdag 13 december 2012

Frisk som en nötkärna!

Är nu frisk igen och back on track sedan igår. Bara lite snuvig nu men det är förhoppningsvis också på väg bort. Igår när jag skulle träna var jag som ett barn på julafton och hade pirr i magen på väg till hallen, fjantigt men sant! Denna vecka ska jag köra lätt vecka, vilket innebär att jag kör alla styrkeövningar på 70% av max så att jag får återhämta kroppen lite efter höstens hårda träning. Har även nytt program denna vecka, blir fjantigt glad även av en sån sak!

Idag har jag kört två pass. Startade dagen med kula där det känns lite ringrostigt då jag bara kört ett pass efter min fyra dagars vila. Det går dock framåt men rotationskula är svårt och tar tid att lära sig.
Eftermiddagspasset bestod av bakåtkast, hopp och bål. I tre jämfotahopp blev det nytt pers på 6.93m , nästa pass ska jag krossa 7 meter!

Imorgon ska jag jobba på posten. Känner mig alltid lite som Gustav i Svensson Svensson, men nu när det närmar sig jul kanske det blir lite med Karl-Bertil Jonsson-känsla. Kanske ska ta julkort från de som får många kort och ge till de som inte får några? Eller kanske inte, är ju ganska bra att hålla sig kompis med postisarna så att jag kan få hopp in och jobba någon mer gång. Har faktiskt några dagar inbokade mellan jul och nyår också då många ordinarie vill vara lediga! Så okej, jag får vara snäll och sköta mitt jobb!

Godnatt och adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar