tisdag 18 december 2012

Mosad julgran och massa pers!

Har blivit lite inläggstorka här på bloggen och inläggen haglar inte lika tätt längre. Detta beror på att jag är inne i en lite tuffare period i skolan och det är svårt att hinna med all träning, allt plugg, alla julbestyr och allt annat runt omkring. Men nu är jag här!

Kan börja med att berätta att jag nästan mosade vår julgran i fredags då jag välte vår fåtölj med mig själv i så att jag for rakt in i julgranen! Med mig gick det bra men granen blev lite tillplattad nertill och en julkula krossades under min stora röv... Som tur var är granen i plast och gick att laga, plus att jag gick och småskrattade för mig själv hela fredagen. Jobbade på posten i fredags så detta skedde halv sju på morgonen iklädd morgonrock vilket gör saken ännu lite roligare :)

Helgen sprang iväg fort då lördagen bestod av träning, julklappsinslagning och filmkväll medan söndagen spenderades mestadels i Filipstad.

Igår startade en ny träningsvecka och oj så bra den startade. Började med pers i knäböj igår, gjorde en etta på 130kg vilket var pers i de djupa knäböjen! Lyftet var såpass lätt att jag genast slängde på 140 men där missade jag tyvärr.. Har dock en känsla av att perset kommer utökas inom den närmsta framtiden.
Idag var det dags för pers igen, denna gång i bänkpress. Bänken har gått lite trögt efter armbågsoperationen jag gjorde för 3 år sedan men är på väg tillbaka helt klart. Idag blev det 85kg vilket är pers i strikt bänk!

Kulan går också framåt och jag säger det igen - jag ser fram emot kommande säsong!

En annan rolig sak är att nästa inlägg jag skriver kommer vara från min nya dator!! Sitter med den bredvik mig just nu och gör lite installationer. Köpte en lite smidigare dator med 14 tums skärm som lämpar sig bättre till skolan och resor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar