tisdag 21 augusti 2012

Sugen på glass?

Idag har jag gjort egen frozen yoghurt (fro-yo), blev gottis! Har haft nån craving på glass sista tiden, inte så bra, så idag när jag blev glass-sugen så gjorde jag ett annat alternativ som inte är så dåligt ändå.. 

Mixa:
2 dl turkisk yoghurt 
200g hallon (jag hade frysta)
1/2 banan
1 msk socker
pyttelite vanlijsocker
kokos efter smak och tycke

I en bunke och skjuts in i frysen i någon timme! Blir den för hårt fryst kan den behöva stå framme lite innan man slevar upp. Njut nu frozen yoghurt-glass.

Detta får bli ett alternativ när jag blir glass-sugen, skippar man sockret är det ju bra ingredienser (Y)

Dagens träning började bra, kände mig extra laddad av någon anledning, vilket aldrig är fel! Fick draghjälp av Macke med bålen idag, hakade på hans cirkel som han kör för att stärka upp bålen och ryggen efter diskbråcket, kul med sälle! Är taggad på höstträning nu, men ska försöka tagga inför helgens stundande SM-tävlingar istället - efter det kommer hösten. 

So long! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar