söndag 5 augusti 2012

Söndagsbarn

Söndagen har snart flugit iväg, men får lov o säga att det varit en bra dag! Började dagen med att pyssla här hemma, frostade bland annat av frysen (var ett riktigt Antarktis innan) sedan blev det lite träning på KMTI, träffade bror med familj en snabbis sedan handla mat o cykla hemåt igen. 

Niklas jobbar till imorgon och innan jag hinner se han igen har han fart till Stockholm, han ska vara hemma i tre veckor framöver... Jag ska väl upp till Sthlm under tiden men ändå long time no see! Jag har fyra(!) jobbdagar kvar nu, sen är jag ledig fram till terminstarten, najs! 

Blev lunch/middag idag eftersom jag kom efter lunchtid, och jag gjorde sjukt god mat som jag bara måste tipsa om:

Baconlindad kycklingfilé (förstek kyckling, linda bacon kring och in i ugn 200 grader)
Sallad gjord på: Italiensk salladsmix (finns i färdiga förpackningar), Isbergssallad, Squash, Röd paprika, Rädisor, Purjolök, Fetaost,  Soltorkade tomater, valnötter och rostade solrosfrön.
Och till detta en klick bearnaisesås med vitlökssmak

Så sjukt gott och enkelt! (blev även matlåda till imorgon - tummen upp!)


Mums!




/ galne kocken

P.S Ny look på bloggen, vad tycks?



2 kommentarer:

  1. Gott det ser ut! Svårt att se texten då den är så mörk,en kan också vars jag dom måste gå optikern;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu fixat detta med texten, bättre sent än aldrig =) kramar

      Radera