tisdag 25 mars 2014

Våffeldagen!


Våffeldagen är här! Vi åt våfflor redan förra veckan eftersom det känns lite påtvingad med en alldeles speciell dag, var sugna då helt enkelt och då åt vi =) men för er som är mer traditionella och vill äta våfflor idag kan jag tipsa om dessa LCHF-våfflor som jag i min tur fick tips om från min kära syster. Jag försöker att inte äta så mycket kolhydrater på kvällen, så ibland är det gött med lite variation istället för kyckling/kött/fisk med grönsaker/sallad. 

Resultatet blev gott! Dock är det ju inte samma smak som "riktiga" våfflor med smör, mjöl och sockrad sylt men ett gott alternativ. Jag använde pofiber istället för fiberhusk eftersom det var slut i affären, men det funkade lika bra det. Blev väldigt gott mätt och inte så ont-i-magen-mätt som jag kan få av vanliga våfflor

Serverades med grädde, hallon och hackad mörk choklad, mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar