tisdag 4 mars 2014

Nya tag

Efter ISM tog jag nya tag, på måndagen drog jag igång med nytt träningsprogram med mål att stegra upp intensiteten och kunna "utmana" mina skador lite mer genom tuffare rehab. Avverkade en mycket bra träningsvecka med många bra teknikpass i kula och första knäböjen och frivändningen på 5 månader. Jäklar vilken träningsvärk man kunde få av knäböj på 7 kg, dock jäkligt gött att känna att benen får jobba mer igen. 

Go on!
I söndags kväll började jag känna lite ont i halsen, höll alla mina tummar och tår för att jag skulle vakna utan detta på måndag morgon. Men NEJ, vaknade med mer ont och det var bara att ställa in dagens 2 träningspass. Kanske var en förklaring på den otroliga trötthet jag kände under förra veckan, att något var på gång i kroppen. Här sitter jag nu idag, känns kanske liite bättre men ändå ont, och trött som bara den. Nu testar jag hålla tummarna igen för att det blir bättre till imorgon så jag är back in business på torsdag! Har preppat kroppen med vitaminer i både tablettform och i apelsin- och ingefärajuice (där kom julklappen juicecentrufugen väl till pass) och med bakteriedödare/smärtlindrare. Nu måste kroppen bara lyssna på mig också.
Placebo eller inte, värt ett försök!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar