måndag 1 april 2013

Ny period!

Idag startade jag en ny träningsperiod som innehåller många repetitioner i styrkan och nu är det fullt fokus mot utomhussäsongen. Jag var sjuk hela förra veckan så jag har laddat mig fullt med motivation för att kötta mig igenom den tunga perioden innan vi sista helgen i April åker till Portugal för träningsläger.

Under påskhelgen har jag varit hemma i Filipstad två dagar och ätit massvis med onyttigheter. I helgen struntade jag i vad jag åt och åt det som föll mig in, blev mycket godis....
Idag startade jag ett kost-"schema" som jag knåpade ihop när jag var sjuk. Jag har en lisa på de saker jag ska äta de kommande 4 veckorna (till att börja med) för att gå ner några kilo inför säsongen. Det viktigaste är att jag inte ska äta godis, fika, läsk, chips eller glass. Egentligen brukar jag ha en dag i veckan jag får äta det men ska vara hårdare nu eftersom suget ökar för mig när jag äter de sakerna.

Min kost kommer bestå främst av kyckling, kalkon, lax, torsk, ris, potatis, keso, kvarg, knäckebröd, proteinpulver, ägg, mandlar, frön, havregryn, frukt och massor av grönsaker. Ska inte räkna kalorier som jag gjort tidigare utan jag ska äta lagom och skriva kostdagbok istället, eftersom jag ofta blir stressad av att räkna kalorierna till punkt och pricka.

Tror den här kosten kommer gynna min träning som i sin tur gynnar att få bort några kilo på kroppen inför säsongen (som startar 25 maj).

Ska försöka bli duktigare på att blogga framöver så ni får hänga med på hårdträningen framöver =)

Systerson <3

Brorssöner <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar