tisdag 24 juli 2012

Mitt livs sämsta idrottsprestation

Helgen som var bjöd på mitt livs sämsta idrottsprestation (?), kroppen kändes bra men tekniken stämde inte någonstans för fem öre! Körde rotationsteknik som jag nyss bytt till och osäkerheten på tekniken blev alldeles för stor. Kulan landade på 11.16 som är ett resultat som är allt annat än inom ramarna för godkänd stötning. Pinsamt kort är en annan benämning på resultatet... Några tårar senare kunde jag smälta förlusten och ladda om för måndagens träningspass, det är övning som ger färdighet och självklart vill jag kunna på fjutt på rotationen inför augustis stundande sm-tävlingar.

Måndagens (gårdagens) pass handlade bara om att hitta tillbaka till tekniken som jag verkade fullkomligt ha tappat bort, passet slutade i alla fall bättre än det började och jag är laddad för ännu mer förbättring imorgon. Angående gårdagens pass blev det är stort genombrott längdmässigt i kulan för min sambo/pojkvän/träningskamrat Niklas - vilket taggar mig ännu mer att också få till det.

Och en annan sak om att bli taggad - är så himla glad för alla kämpande friidrottare jag har runt omkring mig som varje dag peppar mig att kämpa ännu hårdare och ge ännu mer. Många skadar sig, många får svackor (eller står så gott som stilla i åratal) men så plötsligt händer det och det lossnar totalt och det gör mig så oerhört peppad!! Ett av många exempel på detta är Victoria Dronsfield - kika in på hennes blogg och läs om  hur hennes tävling i Norge i helgen slutade - Victorias blogg !


Over and out / Johanna






1 kommentar:

  1. Johanna! Din ketcupeffekt kommer också! Nu är bara en prövning, ett läge där många kanske ger upp och slutar, men med din fina motivation och vilja jag såg hos dig dagen efter i hallen är jag inte orolig!! Kommer gå kempegrejt! tror på dig! Rid ut svackan bara! / vics

    SvaraRadera