fredag 15 juni 2012

Livsnjutare

Idag har jag varit en riktig livsnjutare. Kom precis hem efter en cykeltur in till centrum, där har jag uträttat bankärenden och strosade runt. Gick till bokhandlarna och tittade efter böcker att kunna förgylla sommaren med, ska bli så skönt att inte ha kurslitteratur liggande som gör att man inte tar sig för att läsa "vanliga" böcker. Köpte dock ingen bok idag, man har några som ligger på läslistan i sommar. Blev även en tur till biblioteket, jag trivs verkligen på bibliotek vilket kan låta fånigt men så är det. När jag var yngre kunde jag låna 10 böcker i månaden på Filipstads bibliotek och jag kunde varenda hyllmeter på barn och ungdomsavdelningen. Kom dock hem boklös, men ändå så himla mysigt. Har även gynnat torghandlarna med att köpa hem jordgubbar och vattenmelon till helgen. Blev några sköna timmar inne i centrum som avslutades men lite mathandling på väg hem.

Med risk för att detta inlägg blir långt, men jag måste nämna gårdagens träningspass. När jag kom till passet trodde jag det skulle va ett "vanligt" pass utformat på det sätt vi brukar köra, men coach Anton hade andra planer och kallade passet för test-lek. Passet gick ut på att köra 6 olika "stilar" i kula med 5 stötar av varje stil, jag har ju haft problem i kulan på sistone och vi skulle undersöka om resultaten från passet kan tyda på vart felet ligger. Passet slutade i chock när helt nya möjligheter uppenbarade sig, min "vanliga" glidstil bjöd inte på de längsta stötarna och jag har nu ett stort och spännande beslut att fatta.

Niklas är i Stockholm, så kvällen bjuder på ensam-Johanna-fredags-mys! Men först, ett lätt pass inför morgondagens tävling i Bottnaryd. 


2 kommentarer: