söndag 1 september 2013

SM

SM är nu över, jag tävlade redan på torsdag kväll på stora torget i Borås. Atmosfären var på topp med taggande musik och mycket publik som klappade igång. Jag var taggad men kroppen svarade inte riktigt på det sätt jag hoppats. Började med 13.17, vilket kändes som en okej start och nu var det bara att öka. Men, det blev ingen ökning, det blev inget mer giltigt resultat ens. Kändes tungt att sluta som 8:a när jag inför denna säsong hade så mycket mer på känn. Å andra sidan har det varit en tung säsong med en djup dal där jag var nere på botten och vände.

Nu väntar 3 veckors aktiv vila där jag kommer röra lite på mig 1-3 gånger i veckan för att inte säcka ihop totalt. Har hunnit fira in vilan med god mat, mjukglassbuffé, godis, cola och B&J. Nu ska jag dock skärpa till kosten under vilan eftersom jag har väldigt lätt att gå upp i vikt när jag inte tränar. Kommer dock bli någon fest och något litet gott i lagom mängd á la vila style!

Såhär taggad var Niklas innan tävlingen på lördag,.
Han slutade senare 8:a på 15.89.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar